مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم فداکار البرز زارعی
مراسم دومین سالگرد البرز زارعی شهید و فداکار طبیعت در گچساران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸ 17 June 2022

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سعید جاوید بخت در این مراسم گفت : البرز فداکار علاقمند به انفال بود که در راه رضای خدا و طبیعت جان خود را از دست داد .
وی افزود : با افتخار وبه منظور ادای احترام و ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار در راه انفال در این مراسم شرکت نمودیم و همچنین حامل پیام تسلیت ریاست سازمان منابع طبیعی کشور دکتر منصور و همه همکاران مجموعه منابع طبیعی بودم.
جاوید بخت گفت : ما برای فعالیتهای مقابله با آتش و آتش سوزی و اطفاء حریق برنامه هایی را تدارک دیده ایم.
وی ادامه داد : همکاران در استان و شهرستان ها سازماندهی شده اند و تجهیزات یگان حفاظت و کشیک بصورت شبانه روزی آغاز بکار نموده اند.
جاوید بخت با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد کاهش آتش سوزی داشتیم افزود : اما باید فعالتر، منسجم تر و منظم آماده کار باشیم که این امر قطعا همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد .
وی تاکید کرد : در راستای ماده ۴۷قانون همه دستگاه‌های لشگری و کشوری مکلف هستند در امر اطفاء حریق با منابع طبیعی همکاری داشته باشند که در همین جا انتظار می‌رود همه دستگاهها همکاری لازم را داشته باشند .
جاوید بخت بیان کرد : از نیروهای نظامی ، انتظامی ، قضایی و امنیتی تشکر ویژه را داریم که در این امر یاری رسان ما هستند .
وی اذعان داشت : از دستگاههای فرهنگی ، پویش های مردمی، دهیارها و شورا ها انتظار همکاری میرود .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : دهیارها به عنوان نماینده های دولت در روستاها هستند که از آنها انتظار ویژه داریم در کانون های بحران کمک کنند .
جاوید بخت افزود : از مردم شریف در تمام اقصی نقاط استان انتظار میرود با ما همکاری داشته باشند چرا که این طبیعت محل تفریح ، زیستگاه و حیات همه مردم است لذا احساس مسولیت شما را می‌طلبد.
وی همه اقشار و آحاد جامعه را به حمایت و همکاری توصیه کرد.
جاوید بخت گفت : یک سری نیازهایی هست از جمله تجهیزات و امکانات و لباس های پرسنل که توزیع شده و تحویل شهرستان ها داده ایم .
وی افزود : به فراخور چیزی که موجود داشتیم اقلام توزیع شده ولی این به اندازه و کافی نیست .
جاوید بخت در بحث مهیا شدن هلیکوپتر اظهار داشت : استاندار به جد پیگیر هستند و با حساست و نگاه ویژه پیگیر هستند .
وی آلودگی بلوط را یکی از معضلاتی که در سطح استان وجود دارد عنوان کرد و گفت : کانون بحران این آلودگی در باشت است.
جاوید بخت عنوان کرد : در حوزه زاگرس این آلودگی کامل است .
وی در ادامه گفت : طی یک ماه اخیر اکیپ های مختلف کارشناسی و تخصصی به مناطق بحرانی استان اعزام شده اند ، پایشهایی در مناطق آفت زده صورت گرفته است.
جاوید بخت بیان کرد : کارگروهی متشکل از متخصصین در امر گیاه پزشکی از دانشگاهها معتبر و مراکز تحقیقاتی فعالیت خود را در در جنگلها از هفته گذشته آغاز کرده اند و در حال رصد کردن هستند.
وی گفت : فعلا دو مشکل سر راه خود داریم یکی تامین اعتبار است که هم ما هم استاندار پیگیرآن هستیم و مشکل دیگر زمان خاص کار کردن روی این آفت است .
جاوید بخت اظهار داشت : بهترین زمان برای مقابله با این آفت اسفند ماه است که هم باید عرصه فراگیر انجام شود و هم این زمان را در سال گذشته از دست دادیم .
وی گفت : در این فصل از سال هر اقداماتی هم انجام گیرد اثر گذاری کم و نامطلوب است .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : بخاطر مشکلات اعتباری این اقدام صورت نگرفته که انشالا پس از تامین اعتبارو تحقیق و بررسی گستره در سطح استان و حوزه زاگرس عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار