واکاوی وضعیت تغییرات مدیریتی در استان هم نشان می دهد به موازات تغییرات مدیریتی در کشور تقریبا تمامی مدیران ارشد و تاثیر گذار قبلی جای خود را به مدیران همراه دولت داده اند .
کد خبر: ۱۰۴۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ 26 May 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::امام جمعه دره شهر در جلسه شورای اداری شهرستان از استاندار ایلام درخواست کرد هر چه سریعتر تکلیف مدیران باقی مانده دولت قبل مشخص شود.

استاندار ایلام هم گفت: فرصتی به مدیران داده شده که خود را با دولت هماهنگ کنند، البته ارزیابی هایی هم برای مدیران وجود دارد که براساس شاخص های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رد و بدل شدن این پیام بین نماینده عالی دولت به عنوان مسئول تمام کارکردهای مدیریتی در استان و امام جمعه محترم به عنوان یک چهره مذهبی در شهرستان دره شهر ، بهانه ای برای بیس این مطلب شد تا با واکاوی وضعیت انتصابات در استان، تاثیر آن در وضعیت معیشت مردم و اجرای طرح های دولت در استان مورد مداقه قرار دهیم

اینکه انتخابات و جابجایی قدرت بستری مناسب برای چرخش نخبگان قلمداد می شود امری بدیهی و البته ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به هر حال هم عرف ،هم قانون و هم ساختارهای سیاسی در کشور به گونه ای شکل گرفته که انتخابات ریاست جمهوری ومتعاقبا تغییر هرم اجرایی ،مبنایی برای تغییر مدیران در رده های مختلف مدیریتی کشور قرار گیرد .

تا بوده هم چنین بوده و دولت های متعدد با گرایش های مختلف پس از روی کار آمدن ،داس تغییرات را در دست گرفته و از بخ و ریشه ،مدیران را در تمام سطوح درو کرده اند و این دولت هم چنین کرده و خواهد کرد .

پس در این اصل که سطوح مدیریتی باید همفکر و همراه شوند شکی نباید کرد و خوب یا بد این شیوه در حال حاضر قانون رسمی محکم نانوشته ساختار مدیریت کشور است .

واکاوی وضعیت تغییرات مدیریتی در استان هم نشان می دهد به موازات تغییرات مدیریتی در کشور تقریبا تمامی مدیران ارشد و تاثیر گذار قبلی جای خود را به مدیران همراه دولت داده اند .

اینکه عده ای مرتب با پمپاژ شائبه به درون جامعه اینگونه وانمود می کنند که معطل شدن امور مردم به تغییرات مدیریتی مرتبط می شود از یک برداشت نادرست و با هدف تحمیل مهره های به بدنه مدیریت استان نشات می گیرد .

امروز استاندار و معاونین ،فرمانداران و معاونین و بخشداران سطح استان و مدیران کل دستگاههای حساس تعیین تکلیف شده اند ،مدیران ارشد تاثیر گذار از بدنه دولت فعلی انتصاب شده اند ،چنانچه احساس شود باز هم امور مردم معطل است باید ریشه این معطلی را جای دیگر جستجو کرد .

البته این نکته را نباید از یاد برد که وقتی دخالت های بی حد و حصر دستان غیر مسیول به اندازه ای تصمیم گیری مجموعه دولت در استان را تحت فشار قرار داد که خروجی آن به انتصاب مدیران ضعیف و فاقد اراده و تجربه ای انجامید ،نباید از این دست مدیران سفارشی وابسته ،انتظار شق القمر داشت !

از اینرو انداختن توپ بلاتکلیفی در زمین مدیریت را باید در راستای استمرار سهم خواهی های مدیریتی جستجو کرد نه از باب تاثیر گذاری حضور معدود مدیرانی باقی مانده از دولت قبل که کمترین تاثیری در امور جاری مردم ندارند .

مخلص کلام اینکه تغییرات مدیریتی در دولت سیزدهم را باید از حیث سهم خواهی دستگاههای غیر مسیول ،متفاوت ترین دولت دوران انقلاب به حساب آورد ،تفاوتی عمیق که تاثیر دخالت ها و سهم خواهی بر کارکرد مدیران آن بی نیاز از هر بررسی علمی قابل لمس است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
مدیران باید ازبین تمام شهرستانها باشند نه فقط عده خاصی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار