رئیس سازمان سینمایی کشور
خزائی گفت: نباید معیار در حوزه هنر پول باشد و بستری فراهم کنیم که بر اساس استعداد هر فرد به جایگاهش برسد.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 26 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، «محمد خزائی» شب گذشته در جمع تعدادی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد پس از شنیدن دردل های، مسائل و مشکلات آنها، اظهار کرد: فیلم سازان سفیران فرهنگی برای معرفی پتانسیل استان ها هستند.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: زمانی که هنرمند تنها به فقر و مسائل منفی متمرکز شود، نمی تواند ظرفیت ها را به خوبی نشان دهد.


وی یادآور شد: این در حالی است که فیلم سازان وظیفه زیادی دارند و راه برای آنها هموار شده و در دولت جدید در سینمای کشور به ژانرهای مختلف توجه شده است.


خزائی خاطرنشان کرد: هدف از سفر به این استان به عنوان دومین مقصد گرفتن عکس یادگاری و دادن وعده های بیهوده نیست، بلکه باید تصمیمات کاربردی گرفته شود.


رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: یکی از وظایف ما مسئولان حوزه ارشاد در دولت جدید سفر به مناطق مختلف کشور بوده که صحبت ها و دغدغه های هنرمندان شنیده و مشکلات آنها احصا شود.


وی ادامه داد: در بحث تولید فیلم استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست کمی داشتند، اما هم اینک اشتیاق زیادی در نشست امروز برای تولید فیلم دارید.


خزائی افزود: سال گذشته بودجه استان در حوره ساخت فیلم برگشت خورد، چون فیلمی برای تولید معرفی نشد، اما امسال سهم این استان افزایش چشم گیر خواهد داشت.


رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه ۸۰ میلیون تومان بود و امسال حداقل سه برابر خواهد شد، افزود: جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و مستند به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استان های مختلف در یاسوج برگزار می‌شود.


وی افزایش تعداد سینما در برخی شهرها را که مخاطب ندارند کاری بیهوده دانست و اظهار کرد:باید ابتدا موضوع بررسی شود که چرا در استان مخاطب نداریم و چه کاری باید انجام شود تا مخاطب سینما افرایش یابد.


خزائی ابراز داشت: بر اساس ارزیابی ها کهگیلویه و بویراحمد جزو استان هایی که بوده کم ترین مخاطب سینما را داشته است.


رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه شرایطی فراهم شده تا افراد فیلم اولی حمایت و افرادی همچون محقق های دیگر معرفی شوند، ادامه داد: نباید معیار در حوزه هنر پول باشد و بستری فراهم کنیم که بر اساس استعداد هر فرد به جایگاهش برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار