کد خبر: ۱۰۴۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹ 25 May 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی معتمدی پور گفت: با توجه به این که در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، یکی از موضوعات مهم تامین نقدینگی بوده، این امر با کمک بانک کشاورزی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در حال اجراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: شعب بانک کشاورزی در سراسر استان به متقاضیان خدمت‌رسانی می کنند تا دامداران و مرغداران بتوانند خرید خود را با تسهیلات ده درصدی (۵٠درصد به صورت نقد و مابقی از سایر روش‌های اعلامی) انجام دهند.
وی خبر خوشی برای افرادی که در روند بانکی دچار مشکل هستند داشت و افزود: چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوقه برای اجرای این طرح مشکلی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد و بانک مرکزی آن را مانع زدایی نموده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی بیش از ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی در بازارگاه بارگذاری شده است گفت: این نهاده‌ها با نرخ نیمایی ذرت و جو با قیمت هر کیلو یازده هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله با قیمت هر کلیو شانزده هزار و ۳۰۰ تومان بارگذاری شده و تا پایان هفته به بیش از ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر این که جوجه‌ریزی به هیچ عنوان نباید کاهش یابد، افزود: مدیران شهرستان‌ها باید بر روند فعالیت مرغداری‌ها نظارت و آن را مدیریت کنند و در صورت تخلف برخورد قانونی کنند.
وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم‌مرغ نگران مازاد تولید نباشند، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی مرغ و تخم‌مرغ به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام برای افزایش ذخایر انجام می شود.
سید علی معتمدی پور ادامه داد: مرغداران و دامداران هیچ دغدغه‌ای برای تامین و تولید نداشته باشند، زیرا جهاد کشاورزی پشتیبان آنهاست و ضمن حمایت از مرغداران گوشتی، غیرگوشتی و دامداران جلوی ضرر ان‌ها را خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: میزان نقدینگی برای تامین نهاده‌های دامی بسته به نوع دام هر راس گوسفند پرواری وداشتی ۳۹٠ هزارتومان، هرراس گاو بومی ۲۱۰هزارتومان، هر راس گاوشیری اصیل۳میلیون و دویست هزار تومان، هرقطعه مرغ تخمگذار و مادر ۴۳ هزارتومان و هرقطعه مرغ گوشتی نیز ۷۱ تومان برآورد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار