داورپناه : شورای شهر بدنبال استفاده از ظرفیت اداره راه و شهرسازی، از طریق؛ توسعه همکاری های مشترک بین شهرداری و راه و شهرسازی در قالب طرح های بازآفرینی و بافت فرسوده شهری است.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 24 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نهمین جلسه شورای اسلامی شهر دهدشت در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس اداره راه و شهرسازی، نماینده فرمانداری، شهردار شهر دهدشت، معاونت عمرانی شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر دهدشت و با حضور مهمان ویژه جلسه، دکتر بابکان پور کارشناس دفتر امور شهری استانداری، با محورهای:
۱_ گسترش همکاری های مشترک شهرداری و راه و شهرسازی در قالب طرح های بازآفرینی شهری
۲_ پیگیری وضعیت طرح جامع
۳_ شرایط اعتباری ورودی های شهر برگزار گردید.


سخنگوی شورای شهر دهدشت اظهار کرد: در این جلسه پس از طرح عناوین جلسه و ارائه توضیحاتی از سوی رئیس شورای شهر ، رئیس اداره راه و شهرسازی به تشریح مسائل مطروحه و همچنین ظرفیت های این اداره در حوزه های مختلف طرح های بازآفرینی شهری پرداخت.

ایمان داورپناه مصوبات جلسه را اینگونه تشریح کرد : 
الف) ورودی و جاده بهبهان:
تعریض ورودی بعهده اداره راه و نگهداری و حفاظت از آن بعهده راهداری می باشد.
ب) ورودی و جاده سوق:
حفاظت و نگهداری بعهده راهداری و اصلاح نقاط حادثه خیز بعهده اداره راه می باشد، که سه نقطه حادثه خیز این جاده توسط پیمانکار در دست اصلاح است.
ج) ورودی و جاده سرفاریاب:
مشکل اصلی این ورودی، خروج از چارت بودجه سابق خود است ، که اداره راه و شهرسازی بدنبال تعریف یک پروژه جدید و تخصیص اعتبار این ورودی در چارت بودجه جدید می باشد.
د) ورودی و جاده چرام:
طی تفاهم نامه داخلی که برای محدوده میدان شهید ضیائی تا ابتدای جاده سمغان منعقد گردیده، رفع معارض این محدوده بعهده اداره راه، زیرسازی بعهده شهرداری و آسفالت بعهده اداره راهداری است.

داورپناه گفت: ساماندهی تپه نورالشهدا نیز در دست اجرا است .

وی افزود: از شهرداری خواسته شد عملیات زیر سازی را مجددا در دستور کار قرار داده تا زمینه تعریض، آسفالت و تکمیل این ورودی فراهم گردد.

داورپناه اضاف کرد: درخصوص زیرگذر و روگذرهای ورودی بهبهان و سوق نیز تا زمان رفع معارض محلی امکان شروع عملیات اجرایی میسر نخواهد بود.

داورپناه در مورد طرح جامع شهر گفت : برای تصویب نهایی طرح و اخذ استعلامات مورد نیاز، دو استعلام اداره راهداری و اداره برق باقی مانده، که طی روزهای آینده این دو استعلام نیز وصول خواهند شد و مجموعه استعلامات و مدارک فنی برای تأیید نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی، ارسال خواهد گردید.

داورپناه ادامه داد : از شهردار خواسته شد برای تسریع در روند انجام کار یک نیروی ویژه برای پیگیری و به سرانجام رساندن طرح جامع در تهران مشخص نماید.

سخنگوی شورای شهر گفت: ریاست اداره راه و شهرسازی بسته های پیشنهادی (طرح های بازآقرینی) خود را در این زمینه به شرح زیر ارائه داد:
1) همکاری شهرداری در قالب طرح اقدام نهضت ملی مسکن و مشارکت در آماده سازی این طرح با بودجه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان.

2) صدور پروانه ساخت برای اقدام نهضت ملی مسکن.

3) ارائه طرح های شهری در بافت فرسوده و تخصیص اعتبار از طرف اداره راه و شهرسازی.

4) تخصیص ۱۰ میلیارد تومان در قالب سه طرح برای بافت تاریخی بلادشاپور.
تاکنون اداره میراث فرهنگی و گردشگری اقدام شایان توجهی برای جذب این اعتبار انجام نداده، که در خلال این جلسه برای تخصیص و جذب اعتبار این پروژه ها، نشست مشترک با اداره میراث فرهنگی ضروری شمرده شد.

5): تعریف پروژه رینگ سبز در محدوده سمغان و دره لبک با اعتبار تخصیص داده شده اداره راه و شهرسازی.

6): رفع مشکلات طرح بازآفرینی بازار روز شهر، ارائه سریع تر نقشه های اصلاحی، ارائه صورتجلسه ناظرین شهرداری و پیگیری ذی حسابی شهرداری برای تعیین راه انتقال صورت وضعیت فی مابین شهرداری و راه و شهرسازی، برای شروع مجدد پروژه.

7) تعریف پروژه طرح پایلوت اتصال خیابان مفتح جنوبی به بافت تاریخی با اعتبار ۵ میلیارد تومانی.

در پایان دکتر بابکان پور توضیحات فنی و تخصصی درخصوص:
طرح های جامع و تفصیلی، اقدامات انجام شده و چالشهای پیش رو، اقدام عاجلانه درخصوص جذب کامل بودجه تخصیصی به ساماندهی ورودی بهبهان، توضیحاتی راجع به اصلاح منابع درآمدی شهرداری ها و اشاره به تخصیص اعتبارات طرح های توسعه شهری و ارزش افزوده از طریق دفتر امور شهری استانداری در فرایند جدید، به حاضرین در جلسه ارائه داد.

داورپناه در پایان گفت : شورای شهر دهدشت ضمن تشکر از همکاری و دغدغه آقایان؛ دکتر همتیان و دکتر بابکان پور، از شهردار دهدشت خواسته است، با برنامه ریزی و اهتمام لازم، در سریع ترین زمان ممکن، نسبت به تعریف پروژه های مذکور، زمینه جذب بودجه پروژهای پیشنهادی اداره راه و شهرسازی را فراهم نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار