معاون هماهنگ کننده سپاه فتح به تشریح برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت : ۴۰ عنوان برنامه و ۴۰۰ ریز برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در نقاط مختلف استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 23 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ پاسدار سعید برومندزاده در تشریح برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس بسیار حائز اهمیت است زیرا بازپسگیری خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اسارت بدست رزمندگان اسلام اتفاق افتاد و در این عملیات ۵۴۰۰ کیلومتر از خاک ایران که در دست دشمن بعثی بود و همچنین شهرهای هویزه و حمید آزاد شدند.

وی خارج کردن شهرهای اهواز و حمیدیه از برد توپخانه دشمن ، آزاد سازی جاده ارتباطی اهواز _خرمشهر، تثبیت مرزهای جمهوری اسلامی و تهدید شهر بصره عراق را از دیگر نکات دارای اهمیت عملیات بیت المقدس برشمرد.

برومندزاده ابراز داشت:عملیات بیت المقدس منجر به کاهش توان رزم دشمن شد و در این عملیات ۱۹ هزار نفر از نیروها دشمن اسیر و ۱۶ هزار نفر کشته و زخمی شدند علاوه بر این بخش زیادی از تجهیزات جنگی دشمن بعثی توسط رزمندگان ایران اسلامی غنیمت گرفته شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح ، تداوم رزم علیه دشمن و انفعال نیروهای بعث عراق را از دیگر نکات دارای اهمیت عملیات بیت المقدس عنوان کرد.

برومندزاده اظهار داشت: عامل موفقیت رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس ایمان و اعتقاد راسخ به خدا و دفاع از میهن،  استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی، برنامه ریزی و انسجام و وحدت بین نیروهای مسلح و از همه مهمتر رهبری داهیانه بنیانگذار انقلاب اسلامی و توصیه های ایشان به رزمندگان بوده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: ۴۰ عنوان برنامه و ۴۰۰ ریز برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای استان، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و اقشار بسیج در میدان سپاه فتح، تجلیل از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس در استان، سخنرانی فرماندهان سپاه در میعادگاه های نماز جمعه درباره عملیات بیت المقدس،  شب شعر خاطره و مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی از جمله این برنامه هاست. 

وی گفت: همچنین میز خدمت جهادی و اردوهای جهادی با هدف خدمات رسانی به مردم در مناطق محروم استان برگزار خواهد شد.

برومندزاده ابراز داشت : تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس در استان،  دیدار با خانواده شهدا ، رزمایش کمک های مومنانه،  فضا سازی محیطی، برپایی گروه های سرود پاتوقی ، حضور فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت المقدس در صدا و سیما و تبیین ابعاد این عملیات و حماسه آفرینی رزمندگان از دیگر برنامه های مناسبت سوم خرداد در استان است.

وی گفت:برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد و طلاق و همچنین نشست های سیاسی بصیرتی با موضوع جهاد تبیین نیز پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار