به دنبال درگیری بین چند نفر یک زن بیگناهی که درون آشپزخانه خانه خود مشغول کار بود کشته شد!
کد خبر: ۱۰۳۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 03 April 2022
به دنبال درگیری بین چند نفر یک زن بیگناهی که درون آشپزخانه خانه خود مشغول کار بود کشته شد!
داستان چه بود؟
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در دومین روز فروردین 1401، درگیری بین جوانانی از دو طایفه در شهر یاسوج رخ میدهد ، این افراد در نهایت پس از تعقیب و گریز طولانی در حوالی بیمارستان شهید جلیل با یکدیگر برخورد می کنند.
در این میان تیراندازی می شود و زنی بی گناه که درون آشپرخانه خود در همان حوالی مشغول به کار بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
این زن در نهایت پس از چند روز مقاومت بعلت شدت جراحات ناشی از اصابت تیری که به نزدیکی نخاعش رسیده بود، جان سپرد.
درگذشت این بانو اما مجدداً ما را متوجه چند نکته می کند:
هنوز هم با وجود اینکه در سال 2022 و قرن جدید هستیم اما ترجیح میدهیم به جای صحبت کردن و گفت و گوی منطقی حرف خود را با تیر اسلحه به کرسی بنشانیم. چرا به دنبال تقویت فرهنگ گفت و گو در خانواده ها نیستیم؟
اسلحه خطرناک است همه ما هم میدانیم، مردم استان ما نیز به واسطه نوع زندگی و شرایط جغرافیایی روحیه خشن تری دارند و میبینیم در بسیاری از اتفاقات ساده یک لحظه عصبانیت در کنار فراهم بودن اسلحه نتیجه اش می شود یک حادثه دلخراش، این حادثه و نمونه های دیگر آن ضرورت سختگیری شدیدتر برای نگهداری سلاح و استفاده از آن را لازم ساخته است.
انتظار بعدی داشتن سیستم خوب پایش تصویری است، این سیستم هم می تواند تخلفات راهنمائی و رانندگی را ثبت و از برخی اقدامات آزار دهنده در جاده های دورن شهری بکاهی و هم شرایط را برای عربده کشان سخت تر کند.
اتفاقات حدود 1 سال اخیر نشان می دهد باید شاهد تحول در نظارت های نظامی و انتظامی باشیم، منکر خدمات پلیس نیستیم اما مردم با توجه به بافت استان انتظار خدمت بهترو موثرتری را دارند. باید زمینه پیشگیری به درستی فراهم شود وگرنه هرچقدر هم دستگاه قضا حکم بزند و زندانی کند به تنهایی دردی از این شرایط دوا نمی‌کند.
از سوی دیگر باید متولیان فرهنگی و دینی به درستی به نقشی که باید ایفا کنند پایبند باشند، بسیاری از اتفاقات تلخ استان ناشی از ضعف های فرهنگی و پایبند نبودن به برخی اعتقادات و یا بگوییم بی توجهی به برخی عقاید و باورهای دینی(که بازدارنده و نهی کننده از تعدی به حقوق سایرین حتی به اندازه یک دانه گندم است) بوده است.
یا لحظه خودمان را جای قربانیان این حوادث اینچنینی بگذاریم، چه حالی داریم؟
برای آرامش همدیگر هم شده در قرن جدید فرهنگ گفت و گو و مهارت گفت و شنود را تمرین کنیم و به دیگران هم توصیه کنیم، بیایید انسانیت و عدالت محور رفتارمان با یکدیگر باشد . / بویرنیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار