انتصاب بر اساس رویه های غلط!
عدم اعتراض و سکوت مردم نشانه رضا نیست بلکه در سکوت فراگیر، این پیام رسا فریاد زده می شود؛ " در دیزی باز است حیای گربه کجاست؟" و اما باید دانست؛ بی حیایی گربه، قطعا خشم آفرین است و مرگ را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 23 January 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدتی است که با تغییر دولت ، درخواست تغییر مدیران یه یک مطالبه سیاسی برای مدعیان پیروزی در انتخابات تبدیل شده است که در این بین کهگیلویه و بویراحمد هم از این ماجرا مستثنی نیست و البته بر خلاف دیگر مناطق کشور همچنان انتظار تغییرات بر پاشنه برخی رویه های غلط می چرخد .
در این انتصابات نقش اساسی را نمایندگان در دو حوزه بازی می کنند . اول در حوزه کلان استان که به یک معادله تقسیم مدیریت های ادارات کل بین شهرستان ها رسیده اند و خوب و بد بر اساس این تقسیم سهم ، مدیران منصوب می شوند و دوم در حوزه منطقه ای و حوزه انتخابیه ، که موضوع سلیقه ای تر به نفع نماینده تغییر می کند و به نسبت جدیت نماینده برای دخالت در انتصاب ها ، تغییرات با سمت و سوهای مورد نظر وی صورت می گیرد .
یکی از انتقادات که به برخی حوزه های استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود ، تلاش عجیب برای انتصاب نزدیکان و طوایف خاص است !
البته که کسی پاسخگو نیست اما نگفتن شاید همراهی و پذیرش رویه نادرستی باشد که بعنوان بدعتی غلط از ادوار گذشته به ارث مانده است.
سر به زیر برف بردن و عدم اعتنا و پاسخ به افکار عمومی زائیده ی همان تفکر بیمار دیروزی است و در ادامه  ی همان رویه ناصحیحِ ریشه دوانده در ادارات (انتصابات فامیلی)  می باشد به امید آنکه فردا برگ و برّ دهد  اما غافل از اینکه عدم اعتراض و سکوت مردم نشانه رضا نیست بلکه در سکوت فراگیر، این پیام رسا فریاد زده می شود؛ " در دیزی باز است حیای گربه کجاست؟" و اما باید دانست؛ بی حیایی گربه، قطعا خشم آفرین است و مرگ را به دنبال دارد.
مطالب ارزشمند کلیله و دمنه اگر خوب نتیجه گیری و تفهیم می شد شاید کتاب قلعه حیوانات تدوین و منتشر نمی شد.
چندی است که واژگان سیاست و عزت و انتصابات، در دایره کم مساحت جغرافیای سیاست زدگی و قومیت، محصور و منحصر شده است.
اولویت های ملزومی مانند؛ شایستگی (دانایی، توانایی و کارایی) که همانا لازمه ی کسب کرسی منصب و مدیریت هستند به یقین خارج از این گود (چاه) بدون عمق است.
مرکز ثقلی چون فرمانداری و یا دیگر ادارات ممکن است چند صباحی بازیچه ی سیاست بازان و محلی جهت اعمال نفوذ قرار گیرند اما بازی با جان مردم در برخی دستگاه ها مانند شبکه های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به هیچ وجه روا نیست.
به امید روزی که سیاست دست از سر تعلیم و تربیت و بهداشت و درمان بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار