مدیر فرودگاه یاسوج گفت :پروازهای جدید از این فرودگاه علاوه بر تهران به سه شهر مشهد، عسلویه و کیش در آینده نزدیک دایر می شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 22 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عنایت انصاری مدیر فرودگاه یاسوج گفت: فرودگاه یاسوج هم اکنون در هر هفته ۶پرواز به مقصد تهران و بالعکس دارد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم که در فرودگاه یاسوج روزی یک پرواز دایر شود و رایزنی برای برقراری پرواز یاسوج به مشهد، یاسوج به عسلویه و یاسوج به کیش ادامه دارد.

انصاری اظهار داشت: در دیدار اخیر استاندار  کهگیلویه و بویراحمد با وزیر راه و شهرسازی قرار شد که به زودی شرکت هواپیمایی آتا در فرودگاه یاسوج پرواز انجام دهد.

وی گفت: سیستم چراغهای فرودگاه یاسوج با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نصب شد تا مشکلی برای پرواز در شب در این فرودگاه وجود نداشته باشد.

مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: یک پرواز شبانه در دهه فجر انقلاب اسلامی در فرودگاه یاسوج راه اندازی می شود تا هر شبانه روز یک پرواز روزانه و یک پرواز شبانه در این فرودگاه داشته باشیم.

اعطای مجوز پروازهای بین المللی به فرودگاه یاسوج که مهرماه امسال در سفر رییس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد اکنون مراحل پایانی آماده سازی را سپری می‌کند و در آینده نزدیک به رویای دیرینه مردم این استان رنگ واقعیت می بخشد.

 انجام طرح مطالعاتی توسعه فرودگاه، پیش بینی طرح هایی مانند ایجاد زیرساخت هایی برای پرواز شب، توسعه ایستگاه آتش نشانی و شروع مطالعات ترمینال پروازهای خارجی در یاسوج در این مدت کم نشانگر پشتکار مسوولان محلی برای تقویت زیرساخت های این فرودگاه است که شهروندان کهگیلویه و بویراحمد را به تحقق این آرزوی بزرگ امیدوارتر کرده است.

طرح تجهیز فرودگاه یاسوج به زیرساخت های پروازهای شبانه هم اکنون در حال اجراست . انجام پرواز شب نخستین زیرساخت مورد نیاز برای اخذ مجوز پروازهای بین المللی است و این طرح با سرمایه گذاری ۱۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور اجرا می شود.

همچنین طرح توسعه ایستگاه آتش نشانی فرودگاه یاسوج با ۲۰ میلیارد ریال در مرحله انجام مناقصه است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.با بهره برداری از طرح توسعه ایستگاه آتش نشانی فرودگاه یاسوج ۲دهانه جدید به تجهیزات فعلی افزوده خواهد شد.طرح مطالعاتی ترمینال مسافران خارجی به ظرفیت ۲ هزار نفر در این فرودگاه هم آغاز شده است.

در پی مصوبات سفر رییس جمهور به استان ،مجوز مرز هوایی فرودگاه یاسوج هم توسط هیات دولت به تصویب رسید.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبات سفر خردادماه سال ۷۳رهبر معظم انقلاب اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار