مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد از راه‌اندازی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان چرام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 22 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، یکم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان چرام با ۲۹ بقعه امامزاده و بقعه متبرکه فاقد اداره اوقاف بود که با حمایت و قول مساعد فرماندار شهرستان چرام در بحث فضای فیزیکی اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به سوابق درخشان مردم مؤمن و متدین شهرستان چرام در امر وقف، راه‌اندازی اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان به منظور ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف، ساماندهی موقوفات و خدمت‌رسانی بهتر به زائران بقاع متبرکه ضرورت داشت که با حمایت و قول مساعد فرماندار خدوم شهرستان چرام این امر محقق می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه وقف منفعتی در شهرستان چرام نداریم، اضافه کرد: انتظار می‌رود خیرین و متمکنین و اقشار مختلف مردم متدین شهرستان چرام در زمینه موقوفات ورود کنند تا با استفاده از نیات واقفین برخی مشکلات و نیازهای مردم این شهرستان برطرف شود.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی تصریح کرد: وقف ریشه عمیقی در مسائل اعتقادی دارد که احیا و حفظ موقوفات می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی مثمرثمر واقع شود.

وی ابراز کرد: امروزه برای رفع مشکلات بیکاری، بیماری‌های صعب‌العلاج، دسترسی به نیازمندان و مباحث علمی نیازمند موقوفات جدید هستیم که امید می‌رود با راه‌اندازی اداره اوقاف شهرستان چرام و حمایت مردم و خیرین شاهد ترویج و شکوفایی موقوفات در شهرستان ولایتمدار چرام باشم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد تبیین سنت حسنه وقف در بین آحاد مردم را زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه دانست و یادآور شد: محبوب‌ترین کارها در پیشگاه خدا کاری است که دوام آن بیشتر باشد هرچند که آن کار خیلی ناچیز و کوچک باشد.
یادآور می‌شود، اداره اوقاف و امور خیریه چرام حدود ۳ سال است که در فضای فیزیکی اداره اوقاف و امور خیریه دهدشت مستقر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار