شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را اگر بگوییم بیشتر به روستا می ماند گزاف نگفته ایم‌.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 21 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ، مبلمان سازی و طراحی اِلِمان ها، فضای سبز و طراحی سرعت گیرها و حتی نامگذاری معابر سنخیتی با فرهنگ و تاریخچه استان ندارد.

سرعت گیر یا تپه و خاکریز؟

این مسأله یکی از موارد جدی نقد به شهرداری ها است، نبود سرعت گیرهای استاندار و عدم زنگ آمیزی و تهیه علایم هشداری بر روی آنها و البته ایجاد مستمر این سرعت گیرهای تپه مانند یکی از زمینه های به چالش کشیدن شهرداری های استان است که البته تاکنون خود را ملزم به پاسخ به مردم در باره چرایی آن ندیده اند.

اِلِمان های بی هویت

معمولان تهیه و نصب اِلِمان ها بر حسب تاریخچه، داشته ها و فرهنگ غالب مناطق است اما در استان کمتر شاهد توجه به این مسأله هستیم، اگرچه کارهایی شده اما هنوز جای کار بسیار و موارد مهمی بر زمین مانده است.

رشد ساخت و سازهای غیرمجاز و تراکم فروشی

یکی دیگر از چالش های شهری در استان را باید در عدم رعایت اصول ساخت و ساز و تراکم فروشی دانست.

عدم رعایت این مسأله حتی موجب انتقاد جدی امام جمعه یاسوج نیز قرار گرفت و او با اشاره به تراکم فروشی از به شماره افتادن نفس شهرهای استان به ویژه یاسوج گفت.

این موضوع در شهرهای استان به صورت محسوسی مشهود و نگران کننده است و بخش زیادی از ساختمان ها را در اطرافمان میبینیم که از متراژ منطقی خود عدول کرده و تازه پارکینگ درست و به نسبت تراکمی هم ایجاد نکرده اند.

کمیسیون ماده ۱۰۰ خوب یا بد؟

کمیسیون ماده ۱۰۰ که از محل های درآمد زایی شهرداری‌های استان به شمار میرود نقشی ملموس در خرابی امروز چهره شهر دارد.

اینکه هرکس تخلف کند و در کمیسیون ماده ۱۰۰ با پرداخت مبلغی که بعضی اوقات تخفیف های نیز نصیبش میشود در نهایت پیروز ماجرا شود مشخص است شهرها به سمت و سوی خوبی پیش نمی روند.

پارکینگ معضل جدی!

نبود پارکینگ هم از دیگر مشکلات شهر های استان است، یکی از وظایف شهرداری ها پرداختن به این مهم است.

متأسفانه از یک سو پارکینگ به حد کافی نیست و از سوی دیگر بیشتر خیابان ها و پیاده روها تابلوی توقف ممنوع دارند، خب مردم چه گناهی کرده اند که در سایر نبود زیرساخت هایی معمولی که حقشان است بعضاً باید با جریمه و حتی به پارکینگ رفتن خودروهایشان روبرو شوند؟

انتظار می‌رود حداقل در این مسأله پلیس با مردم همکاری و تابلوی توقف ممنوع را در مکان هایی که می‌شود بردارد.

به گزارش بویرنیوز، مطالبات از شهرداری های استان زیاد است و البته منابع شهرداری ها نیز محدود اما حداقل انتظار مردم اینست عزم جدی برای تغییرات و بهبود شرایط(البته به صورت استاندارد) باشد ، اگر این مهم توسط مردم مشاهده شد قطعاً همکاری و همراهی با سیاست های درست شهرداری ها نیز رقم میخورد./بویر نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار