در سفر یک روزه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به بهمئی مطرح شد:
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه خود به شهرستان بهمئی با همراه مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی با دادستان این شهرستان و مدیر تمام هیئات ورزشی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 21 January 2022

گلایه شدید هیئات شهرستان از عدم همکاری مسئولان استانی و شهرستانی / بیوکانی: ورزش و جوانان شهرستان بهمئی هنوز نمایندگی است و به اداره تبدیل نشد/ جهانبخش: بهمئی از خیلی از شهرستان استانی جلو تر است/ درخواست کمک اداره کل ورزش و جوانان استان از دادستان بهمئی + جزئیات و تصاویر

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان در این سفر یک روزه به همراه مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی و هیئات ورزشی شهرستان از پروژه مجموعه ورزشی لیکک و ساختمان هیات های ورزشی بازدید و خواستار تسریع در اتمام این پروژه شد .

مدیر اداره ورزش وجوانان شهرستان بهمئی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر و تشکر از از حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بهمئی و با ارائه گزارشی عملکرد اداره ورزش و جوانان در چندسال گذشته به بیان استراتژی ورزش و جواتان در جهت گسترش، توسعه فرهنگ  و ورزش همگانی که نیاز اصلی ورزش به این مقوله می باشد پرداختند.

وی یادآور شد: از زمانی که عهده دار این مسئولیت شدم اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی با سایر ادارات همکاری لازم را دارد اما بعضی از مسئولان هیچ همکاری با ما ندارند‌.وی بیان کرد: در سال 99و 1400یک ریال هم به این هیأت کمک نکرده است و حتی از انجام وظایف قانونی خود نیز سر باز می زند.

بیوکانی افزود: اداره ورزش و جوانان بعنوان یک دستگاه فرا بخشی است ، دیگر ورزش جنبه اقتصادی ندارد جنبه عمومیت پیدا کرده و از آنجا که جنبه های مختلف  ورزش برای افراد مشخص نیست هر کس از یک دید به بیان نقطه نظرات می پردازد.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی دارای جوانان مستعد، ورزشکاران، مدارال آوران ملی و بین المللی است که در عرصه های مختلف ورزشی افتخار آفرینی می کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان امید آینده کشور هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند افزود: علیرغم همه مشکلات موجود سعی و تلاش مجموعه ورزش شهرستان در جهت رفع مشکلات ورزشکاران است.
 
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی افزود: ورزش نقش زیادی جهت جلوگیری از اسیبهای اجتماعی دارد که نیاز به حمایتها و همکاری های نهادهای فرهنگی و امنیتی دارد.
 
بیوکانی بیان کرد: ورزشکاران شهرستان چه سازمان یافته و چه غیر سازمان یافته بیش از ۷ هزار نفر است.
 
وی اضافه کرد:یک زمین فوتبال ، یک سالن زور خانه ، دو سالن رزمی، ۳ سالن فوتسال ، یک سالن کشتی و ۶چمن مصنوعی در سطح شهرستان، یک سالن در سراسیاب ، یک چمن مصنوعی در روستای آب الوان ، یک سالن و یک چمن مصنوعی در ممبی و ۱چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر فعال است.
 
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی در بخش دیگر از صحبت های خود  به بیان برنامه های آینده اداره ورزش و جوانان در دو حوزه فرهنگی و همگانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به نبود اعتبارات و کمبود  امکانات از هیات های ورزشی که خالصانه و بدون چشم داشتی به فعالیت می پردازند تقدیر و تشکر دارم.
 
وی  از همت والای اداره ورزش و جوانان  و همچنین ورزشکاران  و هیات های ورزشی شهرستان که با دست خالی و با کمترین بودجه چرخ ورزش را می چرخانند تقدیر و تشکر کرد و از آنها خواست تا تمام توان و کوشش خود را تا رسیدن به قله های افتخار به کار گیرند.
 
خانم بیوکانی گفت: انتظار می رود با توجه به وجود دولت انقلابی حوزه ورزش را در یابند و مسئولان همکاری های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی این نمایندگی گفت: اداره ورزش وجوانان شهرستان بهمئی هنوز نمایندگی است و بار های بار از طریق مقامات های مختلف پیگیری شد که تبدیل به اداره شود اما هنوز نمایندگی است الذا انتظار می رود مدیر کل محترم این موضوع را در اولیت کاری خود قرار بدهد و پیگیر موضوع شود.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی در پایان با تقدیر مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بلاتکلیفی تنها استخر شهرستان.عدم روشنایی مجموعه ورزشی و نبود دوربین مداربسته. نیاز مبرم به چمن بزرگ برای فوتبال. کمبود تجهیزات و تعمیرات اماکن ورزشی نبود منابع مالی، عدم حمایت از ورزشکاران و نبود اسپانسر را از عمده ترین مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان بهمئی بر شمرد و از مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان خواست برای خدمت به قشر ورزشکار تمام تلاش خود را بکار گیرند.

در ادامه این نشست سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموعه ورزشی لیکک در سال 1397 با اعتبار 700 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی آغاز شد، اعتبار هزینه شده این پروژه 500 میلیون تومان است ،پیشرفت فیزیکی این پروژه 75درصد است و برای تکمیل و افتتاح این پروژه به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


بهروز جهانبخش گفت: بحث اصلی و‌م شکلات اصلی بحث مالی است آن هم نه تنها در بهمئی بلکه در استان هم همین مشکل داریم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ بسیار ناچیزی به استان تخصیص داده شد و ماهم باتوجه به فعالیت های هیئت های ورزشی که در سطح استان بود مبالغی را در بین این هیئت ها در سطح استان و در بین شهرستان ها تقسیم کردیم.

جهانبخش اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ اعزام مسابقات کشوری و ۵ میزبانی مسابقات کشوری شدیم ،و این میزبانی ها خود هر میزبانی حدود ۱میلیارد تومان هزینه به همراه داشت ،اما ما نتوانستیم جوابگوی هیئت های استانی باشیم و ما تنها با این هزینه های بالا فقط توانستیم ۳۰ میلیون پیش بینی کنیم که هنوز هم به حسابشان واریز نکردیم و این از مشکلات جدی ما به حساب می آید

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد: از نظر زیر ساخت ها شهرستان بهمئی از خیلی از شهرستان استانی جلو تر است و این یک پتانسیل خوب برای استان و شهرستان است .

جهانبخش در ادامه گفت: با تمام توان پیگیر مشکلات هیئت های استانی را حل کنیم و‌هر ماه به وزارت خانه مراجعه می کنم و هر ۲روز یکبار تماس داریم اما تا کنون برای گرفتن اعتبار، اما یک ریال تا به امروز دریافت نکردیم.


مسئول ارشد اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحهیز اماکن ورزشی افزود: در استان ۶۴ میلیارد در موافقت نامه پیش بینی کردیم و بیش از ۹۰ درصد این اعتبارات نا از ۳۷ صدم ارزش افزوده است و تا کنون ۱ریال به ما تعلق گرفته نشده است .

جهانبخش گفت: بحث سالن مخصوص بانوان قول همکاری داده اند که در ثوذت رفع موانع سالن در اختیار بانوان خواهیم داد .


وی خاطر نشان کرد؛ در بحث استخر و‌ واگذاری استخر در شهرستان بهمئی گفت :مشکلات در این خصوص زیاد است و‌دلیل اصلی آن کمبود نیروی انسانی است که ما در استان هم تحت فشار هستیم اما باتوجه به نوانع قانونی و بحث اعتبارات عاملی است که اجازه رفع این مشکل را اکنون نداریم.


سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این وضعیت اعتبارات در حال حاضر امکان راه اندازی استخر وجود ندارد با توجه به اینکه بالا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و‌لا تپجه به کمبود موانع مالی در حال حاضر امکان این موضوع وجود ندارد.


جهانبخش خصوص واگذاری استخر گفت: ظی هفته اینده قرار است اعتباراتی تخصیص داده شود‌که اگر بودجه کافی وجود داشت استخر را خودمان تعمیر و راه اندازی می کنیم و در غیر این صورت طبق ماده ۲۷ برای راه اندازی به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تقدیر و تشکر از دادستان شهرستان بهمئی و مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی و هیئات ورزشی این شهرستان با اشاره بحث کمبود خودرو گفت : تلاش می کنیم که حداقل ۱خودرو را اختصاص دهیم البته این مبنی بر تخصیص اعتبار است .

*رو تیتر* در سفر یک روزه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به بهمئی مطرح شد:*تیتر* گلایه شدید هیئات ورزشی شهرستان بهمئی از عدم همکاری مسئولان استانی و شهرستانی با این هیئات ها/ خانم بیوکانی: ورزش و جوانان شهرستان بهمئی هنوز نمایندگی است و به اداره تبدیل نشد/ جهانبخش: از نظر زیر ساخت ها شهرستان بهمئی از خیلی از شهرستان استانی جلو تر است و این یک پتانسیل خوب برای استان و شهرستان است/ درخواست کمک اداره کل ورزش و جوانان استان از دادستان بهمئی + جزئیات و تصاویر

همچنین در دیدار با با عبدالله حبیبی منش دادستان شهرستان بهمئی در خصوص امنیت مجموعه ورزشی لیکک ،بحث و تبادل نظر شد و دادستان قول مساعد دادند که با کمک شهردار و مدیریت برق شهرستان در خصوص مشکلات برق و روشنایی معبر مجموعه لیکک اقدامات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار