از نگاه دوربین تابناک
چند روزی است که طرح ارتقاء امنیت اجتماعی متاثر از برخی اتفاقات نا امن کننده و برجسته شدن شرارت ها در رسانه ها و فضای مجازی است .
کد خبر: ۱۰۲۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 22 January 2022

سخنان مسئولین و واکنش مردمی در خصوص اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی / تعبیر یک نوجوان از رابطه لقمه حرام و جوانان چاقوکش! + فیلم

چند روزی است که طرح ارتقاء امنیت اجتماعی متاثر از برخی اتفاقات نا امن کننده و برجسته شدن شرارت ها در رسانه ها و فضای مجازی در حال اجرا است .
بی شک انتظار حل مشکل اوباش و اراذل با اجرای صرف چنین برنامه هایی ناشی از تحلیل های سطحی و یا بی مسئولیتی متولیان در قبال چنین رخدادهای اجتماعی است .
گاهی احساس می شود فاصله مسئولین و مردم در تفکر و دیدگاه خصوصا در زمینه عوامل بروز چنین آسیب هایی زیاد است هر چند در این زمینه فضای مجازی و حتی رسانه هم به قوز بالا قوزی تبدیل شده است و دقیقا نقش مخرب بازی می کند!
به هر جهت عده ای به مدد فضای مجازی همه عوامل بروز این شرارت ها را محدود به نوع برخورد قهری و قضایی با اراذل و اوباش می دانند و تقریبا عوامل مسبب از جمله بی کاری ، ضعف دستگاه های فرهنگی ، نوع تربیت غلط خانواده ، عدم مسئولیت پذیری اجتماعی و سایر عوامل کلیدی را نادیده گرفته اند . ماحصل این نادیده گرفتن عوامل پایه ای اینگونه مشکلات رسیدن به تقاضای برخورد قهری شدیدتر است چیزی که اکنون دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را ناچار به تشدید و اجرای برخی طرح ها از جمله "طرح ارتقاء امنیت اجتماعی" کرده است .
چند روزی است که از اجرای این طرح در شهر یاسوج می گذرد و هر روزه گروهی از مامورین نیروی انتظامی در گلوگاه هایی ازشهر و حومه اقدام به اجرای این طرح می کنند .
طرحی که فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، آن را در راستای اجرای خواسته مردم برای پاکسازی سطح شهر خصوصا مناطقی که آسیب پذیر است و جرائمی رخ می دهد ، عنوان می کند .
علی کرم بازیان افزود : هدف در وهله اول پیشگیری از جرم است و اگر جرمی رخ داد هم پلیس به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد ضمن اینکه هدف اصلی ، تعامل بیشتر پلیس و مردم است .
در زمان اجرای طرح در بخشی از شهر یاسوج ، معاون سیاسی که هدف خود از حضور در محل را خداقوت به عوامل انتظامی و بررسی اجرای طرح عنوان می کند به تابناک می گوید : این طرح در پی اتفاقات اخیر استان و تکدر خاطر مردم و بالا بردن امنیت بیشتر سطح شهر اجرا شده است .
سید جواد هاشمی افزود : این طرح به مدت 1 ماه انجام می شود و امیدواریم مردم استان همکاری کنند که از این به بعد شاهد این اتفاقات در استان نباشیم .
هاشمی ادامه داد : مردم استان مردم شریف و خون گرمی هستند و قطعا اینگونه حوادث برای آن ها ناخوشایند است .
وی افزود : هر چند هم اکنون هم مشکل خاصی وجود ندارد اما انتظار از جوانان بالا بردن آستانه تحمل خود است که انشاالله شاهد حوادث ناگواری نباشیم .
حسینی یکی از شهروندان ضمن استقبال از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درخواست برای حمایت از دستگاه قضایی و انتظامی اما اتفاقات اخیر را نشانه شیوه تربیت خانوادگی می داند و می گوید برخی خود مشوق چاقوکشی و حمل اسلحه توسط فرزندانشان هستند .
این شهروند ادامه می دهد : این مسائل به گردشگری استان ضربه می زند . متاسفانه می بینیم استانی که این همه شهید داده است را عده قلیلی بدنام می کنند.
حسینی گفت : من که خود بچه استان هستم دارم سرمایه خود را از استان خارج می کنم چون در در تهران امنیت دارد . خیلی ها دارند سرمایه های خود را خارج می کنند لذا باید دستگاه های قضایی و امنیتی را حمایت کنیم .
فیلم / نوجوانی که لقمه حرام را بی تاثیر در اتفاقات نمی داند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار