معاون سیاسی در پاسخ به تابناک کهگیلویه و بویراحمد
هاشمی : چطور انتظار دارند هر کسی از کوچه و خیابان بلند شود اظهار نظر کند اما از کسی که نماینده ۸۰ هزار نفر است نظرخواهی نشود؟!
کد خبر: ۱۰۱۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸ 10 December 2021

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر شائبه دخالت نمایندگان در کارهای اجرایی و لزوم توجه فرمانداران به حفظ حریم قوا گفت : در وهله اول دوست دارم که این نوع نگاه ها تغییر کنند و چطور انتظار دارند هر کسی از کوچه و خیابان بلند شود اظهار نظر کند اما از کسی که نماینده ۸۰ هزار نفر است نظرخواهی نشود؟!
سید جواد هاشمی افزود : از طرف دیگر وقتی شخصی فرماندار یا مسئول می شود نیازمند حمایت نماینده برای پیگیری تقاضاها در وزارتخانه ها است.
هاشمی ادامه داد : اینجا بحث دخالت مطرح نیست همانطور که گروه ها و احزاب لیست به استاندار می دهند، نمایندگان هم لیست می دهند. چگونه است که دیگران لیست می دهند دخالت نیست اما لیست دادن نمایندگان دخالت است! اگر قرار بر بررسی است آن موارد را هم بررسی کنند.
وی ادامه داد : اینگونه که در جامعه مطرح می کنند ، دخالتی از طرف نمایندگان صورت نمی گیرد بلکه بحث تعامل برای پیشرفت امور است.
هاشمی مسئله تفکیک قوا را از اصول قانون اساسی و مورد تاکید رهبری عنوان کرد و افزود : ما هم به اصل تفکیک قوا اعتقاد داریم اما چطور در زمانی که هر سه نماینده و استاندار و دستگاه قضایی هماهنگ بودند به به و چه چه بود اما اکنون این هماهنگی عیب است؟
وی ادامه داد : اعتقاد به تفکیک قوا دارم اما در تعامل جای اشکال نیست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خطاب به استانداران گفت : اولا آنان باید مجری سیاست های دولت باشند ، دوما از بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که از طرف وزارتخانه ابلاغ می شوند پیروی بکنند، سوما با همه عوامل اجرایی و امنیتی در سطح شهرستان ها همراهی بکنند، تعامل خوبی هم با مجموعه متنفذین، ریش سفیدان و روحانیون داشته باشند .
هاشمی تعامل و همراهی با مردم را از فرمانداران خواست و افزود : اصلی طرفی باید رعایت شود چرا که آن ها فرماندار همه مردم هستند و باید اگر تا الان گرایشی داشته اند آن را در کار دخالت ندهند و از هم اکنون چتری بر سر همه گروه ها، احزاب و طوایف باشند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
شماهم شانسی معاون شدی دیگه شورشو درآوردی.
نماینده مجلس وظیفه اش مشخصه وظایف دولت هم مشخصه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار